Derbilerde alışveriş oranı düşüyor!

  • Ana Sayfa
  • Derbilerde alışveriş oranı düşüyor!
Derbilerde alışveriş oranı düşüyor!
Dört büyük futbol takımının derbi maçlarında ekonomi de adeta duruyorAbone ol Bankalar Arası Kart Merkezi'nin (BKM) verilerine göre derbi maçları sırasında kredi kartı kullanımı ortalama yüzde 45 azalıyor.

Fenerbahçe-Galatasaray müsabakalarında ise alışveriş neredeyse tamamen duruyor. Anadolu'da ise Trabzon, Bursa, Eskişehir ve Sivas maçları sırasında kredi kartı harcamaları dibe ersağ üyelik başvurusu vuruyor. BKM, 2009 raporunu yayınladı. Buna göre kredi kartlarıyla geçen yıl 1 milyar 841 milyon 755 bin 124 adet işlem yapılırken, toplam harcama ise 204,7 milyar lirayı buldu. 2008'e göre ciroda yüzde 10 artış yaşandı.

BKM tarafından 2009'da sürdürülen, alışverişlerde banka kartı kullanımına ilişkin bilinçlendirme kampanyasının sonuç verdiğine dikkat çekilen rapora göre, banka kartının alışverişlerdeki kullanımında bir önceki yıla göre yüzde 39'luk artış oldu. 2009 yılında özel günlerde yapılan kredi kartı harcamalarında 665 milyon lira ile yılbaşı harcamaları ilk sırada yer alırken, 14 Şubat Sevgililer Günü'nde 642 milyon lira, Babalar Günü'nde 596 milyon lira, Anneler Günü'nde 590 milyon liralık harcama gerçekleştirildi. Kredi kartlarıyla Ramazan Bayramı'nda 1 milyar 137 milyon lira, Kurban Bayramı'nda ise 1 milyar lira harcandı. Geçen yıl özel günlerde kredi kartlarıyla yapılan alışveriş tercihlerine bakıldığında özel günün kapsamına göre belli sektörlerin cirolarında artış gözlendi. Sevgililer ve Anneler Günü'nde kuyumcular, Babalar Günü'nde elektronik eşya ve cep telefonu mağazaları, yılbaşında ise marketlerde iyi satışlar gerçekleşti.



Kategori : EKONOMİ