Felsefe dersine hikmetli giriş

Felsefe dersine hikmetli giriş
Milli Eğitim Bakanlığı felsefe dersinin müfredatını değiştirdi. Buna göre felsefeye giriş 'Hikmet' yorumuyla başlıyor. Abone ol

Felsefeciler Derneği Başkanı Yaşar Küpeli, 'Muhafazakarlaşma açıkça hissediliyor' dedi
Milli Eğitim Bakanlığı'nın iki yıldır üzerinde çalıştığı Felsefe, Sosyoloji, Psikoloji ve Mantık ders programlarına ilişkin değişiklikleri tamamlandı. MEB Talim Terbiye Kurulu tarafından yenilenen Felsefe Grubu dersleri müfredatı çok tartışılacak. İslam Felsefesi uzmanı ve Türkiye'nin Vatikan Büyükelçisi Prof. Dr. Kenan Gürsoy'un akademik başkanlığında hazırlanan yeni programın, 'Felsefeyle Tanışma' başlıklı ilk ünitesinde, 'Hikmet' kavramına geniş google reklam yer verildi. Ünitenin bu bölümünde, 'Felsefe Nedir?', 'Ne İçindir?' ve 'Neye Yarar?' konulu başlıklar ile 'Hikmet kavramını fark eder' ve 'Felsefe ve hikmet arasında bağ kurar' başlıklı konular yer aldı.
Önümüzdeki öğretim yılında liselerde okutulacak yeni Felsefe programının 'Felsefe ve Hikmet' başlığında, 'Hikmet kavramının kökeni belirtilip kadim düşünce çevrelerindeki yansımaları kısaca vurgulanmalıdır' ifadesine de yer verildi. Birçok kaynakta 'Hikmet' tanımı 'Allah katından gelen vahyin öğrettiği bilgi' olarak tanımlanıyor.

FELSEFENİN RUHUNA AYKIRI
Felsefeciler Derneği Başkanı Yaşar Küpeli de, 'Hikmet ve Felsefe' tartışmasının ilk ünitede yer almasının felsefenin ruhuna aykırı olduğunu belirterek, 'Felsefeye giriş 'Felsefe-Hikmet tartışması ile başlamaz. Felsefenin kendine has onu karakterize eden bir düşünce sistemi vardır. Çocuklar böyle başlayan bir programla ne düşünürler ne sorgularlar' dedi.

TASLAK SIR GİBİ SAKLANDI
Küpeli şöyle devam etti: 'Biz görüşlerimizi bildirmek, taslağı almak üzere resmi başvuru da yaptık. Ancak taslak verilmedi. Bölümlere de öğretmenlere de danışılmadı. Sır gibi saklanan bir taslak. Katılımcılıktan söz edilip neden bu kadar saklanıyor. Ortaya çıkan programa ilişkin derinlemesine incelemelerimiz devam ediyor. Şu anda söylediklerim ilk tespitlerim.'

CAMİ KONMASIN DEMİYORUM AMA İYİ NİYETLİ DEĞİL
Sanat Felsefesi ünitesinde 'Sanat Eseri Nitelikleri' başlıklı etkinlik örneğinde, Mimar Sinan'ın yaptığı Selimiye Camii, Osman Hamdi Bey'in eseri Kaplumbağa Terbiyecisi ve Yahya Kemal'in Eski Musiki şiirleri işlendi. Küpeli bu durumu da, 'Cami konmasın demiyorum ancak bu durum iyi niyetli değil diye düşünüyorum. Sanat felsefesinde ilk akla gelen cami midir? Elbette ancak bu programda kantarın topuzu kaçmış durumda' sözleri ile değerlendirdi. Değişiklikleri inceleyen bazı felsefe öğretmenleri de programın 10-15 kişilik sınıflara göre hazırlandığını, 40 kişilik sınıfta birçok etkinliğin uygulanmasının zor olduğunu ifade ettiler.



Kategori : GÜNCEL