Dünyanin 1 numaralı online kariyer ağı olan ve Türkiye’de de www.monster.com.tr adresinde işverenlerle adayları buluşturan Monster, kriz ve rekabet ortamında firmaların yetenekli adaylara bakış açışı ve bu adaylara ulaşma met google ads ayarları otları üzerine bir araştırma gerçekleştirdi.
Türkiye’nin en büyük şirketlerinin 273 İnsan Kaynakları yöneticisinin katılımıyla yüz yüze anket yoluyla gerçekleştirilen araştırmaya göre katılımcıların neredeyse tamamı, şirketlerini rekabet ve kriz ortamında ayakta tutacak yeteneklere sahip olduklarını düşünüyorlar fakat ankete cevap veren katılımcıların 94%’ü şirketlerinin yetenek çekmekte zorlandıklarını belirtiyorlar.
Yetenek bulma konusunda, online IK siteleri % 27 lik bir oranla en fazla kullanılan yöntem olurken, referanslar % 23 ve şirketlerin kendi web siteleri %19’luk oranlarla en fazla tercih edilen kanallar arasında yer alırken, yetenek bulmak amacıyla yapılan proje ve yarışmalar en az tercih edilen yöntemler olarak belirtildi. Araştırmaya katılan şirketlerin %65’i bazı yetenek yönetimi uygulamalarına sahip olduklarını ifade etti.
Katılımcıların yarısı şirketlerinin uyguladıkları yetenek yönetimi uygulamalarına örnek verirken, en çok, çeşitli mülakat ve testler (%16), eğitim (%15) ve çalışan değerlendirme yönetiminin (%13) uygulandığını ifade ettiler. İnsan Kaynakları planlama, yetenek yönetimi ve kariyer planlama sistemi de firmaların tercih ettiği diğer uygulamalar arasında.
Kategori : EKONOMİ