Türkiye Kadın Girişimciler Derneği
Kampanyanın tanıtımı amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan KAGİDER Başkanı Gülseren Onanç, başta hükümet olmak üzere toplumu, kadınları ve şirketleri kadın istihdamını artırmak için harekete geçirmeyi amaçladıklarını söyledi.
Onanç, kampanyayla ayrıca siyasi aktörleri, işverenleri, sivil toplum örgütlerini, medyayı ve kadınları bilinçlendirmek için kısa dönemli değil, yıllara yayılacak, geniş ve kapsamlı bir seferberlik yaratmayı da planladıklarını vurguladı.
Kampanya için pek çok mecra kullanılacağını, sessiz reklam filmiyle televizyonlarda yer alınacağını ifade eden Onanç, reklam kampanyasının, sorunu özetleyen radyo spotları, çarpı lokal seo cı gazete ve dergi ilanlarıyla destekleneceğini, outdoor ve açık hava reklamları aracılığıyla da sokaktaki vatandaşla buluşulacağını söyledi.
Gülseren Onanç, Türkiye'de çalışma yaşındaki kadın nüfusunun 24 milyon civarında, istihdam edilen kadın sayısının ise 6 milyon 47 bin olduğunu belirterek, kentli kadın istihdam oranının yüzde 16,7 seviyesinde olduğunu ve kentteki her 6 kadından sadece birinin çalıştığını ifade etti.
Gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında Türkiye'de kadın istihdam oranlarının oldukça düşük olduğuna dikkati çeken Onanç, ''Türkiye, dünyadaki en düşük kadın istihdam oranına sahip 10 ülkeden biridir. Kentlerde çalışan kadınların yaklaşık yüzde 40'ı beyaz yakalı iken niteliksiz işlerde ve yoğun olarak hizmet sektöründe çalışan kadınların oranı da yüzde 40 seviyelerindedir. Mavi yakalı kadınlar ise yüzde 20'ye yakın bir orana sahiptir. Kadınların sadece yüzde 3'ü üst düzey yönetici, müdür veya kanun koyucu olarak çalışmaktadır'' şeklinde konuştu.
Onanç, Türkiye'de iş gücü piyasası ve erkek egemen toplumsal yapının kadın istihdamının önünde engel oluşturan temel dinamiklerden biri olduğunu vurgulayarak, ücretli işçi statüsünde çalışan kadınlar arasında kayıt dışılığın ciddi bir sorun olduğunu ve kadınların 4'te birinin kayıt dışı çalıştığını söyledi.
-''KADIN DOSTU GİRİŞİMİ''-
Gülseren Onanç, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı başta olmak üzere bakanlıkların danışma kurullarında toplumsal cinsiyet uzmanlarının yer alması gerektiğini belirterek, ''Hükümetin aktif bir kadın istihdamı stratejisi olmalı, yaratılacak yeni istihdam alanlarının kadınlara açık olması sağlanmalıdır. Kadın istihdamı konusu partilerin seçim propagandalarına entegre edilmeli, siyasi partiler seçmenlerinden oy isterken kadın istihdamını artırmadaki somut hedeflerini ve çözüm önerilerini sunmalıdır'' diye konuştu.
KAGİDER'İN kadın dostu kurumlar yaratmak için yeni bir girişim başlattığını ifade eden Onanç, projeye destek veren iş yerlerine ödül verilerek kamuoyunda görünürlüklerinin sağlanacağını söyledi.
Onanç, ''kadın dostu'' sertifikası alan şirketlerin ürünlerinin genel tüketici kitlesi ve özellikle kadın tüketici tarafından tercih edilir hale getirilmesinin önemli bir başarı göstergesi olacağını dile getirerek, girişimle Türkiye'de özel sektörün kadın istihdamına ve toplumsal cinsiyet eşitliğine ne kadar duyarlı olduğunun da somut bir resminin çekilmiş olacağını kaydetti.
Kategori : EKONOMİ