Dinç, GSM operatörleri ve bankaların, birbirleriyle girdikleri rekabetin de etkisiyle tüketiciyi yanıltıcı reklamlar ve tanıtımlar yapabildiklerini iddia etti.
“Bankalar ve GSM operatörleri, t
Kumlama kumu üketici yanıltıcı reklamlar nedeniyle Rekabet Kurumu'ndan sürekli ceza yiyorlar” diyen Dinç, ancak bu cezalardan maalesef vatandaşın yeterince haberdar olmadığını belirtti.
İletişim firmalarının ve bankaların tüketiciyi yanıltmaya yönelik yöntemlerinin artık fark edilmeye başlandığını, bunun bile tüketici bilinçlenmesi açısından sevindirici olduğunu vurgulayan Dinç, şunları kaydetti:
“İletişim firmaları, işletim maliyetlerini zaten ödedikleri görüşme boşluklarını, 'gece tümüyle ücretsiz konuşun' gibi kampanyalar düzenleyerek doldurup, vatandaşa konuşma alışkanlığı kazandırıyor. Oysa bu kampanyaların bir sona eriş tarihi var. Kampanya bangır bangır duyuruluyor ancak, 'kampanyamız bitti, görüşmelerimizde dikkatli olun' denmiyor.
Bir kampanyaya başladığınızda belli bir süre cazip olanaklar sunuluyor, şartlar değişip aynı operatörün daha cazip bir başka kampanyasından yararlanmak istediğinizde sizden hatırı sayılır bir fark alınıyor. Bankaların en sık başvurdukları kurnazlık yöntemi ise reklamlarda faiz oranlarını söyleyip, masraf adı altında para alınan çok yüksek miktardaki parayı hiç telaffuz etmemeleri...”
İNTERNET ÜCRETLERİ
Ayrıca, internet erişim ücretlerin de halen çok pahalı olduğunu savunan Dinç, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Avrupa'da 29 liraya 10 gigabayt (gb) ya da sınırsız internet aboneliği var. Cep telefonu operatörleri, uzun bir zaman içinde çıkarmaları gereken 3G yatırım harcamalarını bir an önce tahsil edip kar durumuna geçmek için internet erişim ücretlerini çok yüksek tutuyor.
Kategori : GÜNCEL